Optimizacija sajta - SEO

Pojam

Optimizacija sajta


Optimizacija sajta je samo jedna od tehnika internet marketinga kako bi se privuklo više klijenata. Konkretno SEO ili prilagođavanje sadržaja pretraživačima na internetu jeste disciplina koja omogućava bolju poziciju u SERP, odnosno na stranici pretraživača na kojoj su prikazani rezultati konkretne pretrage. Naravno radi se o organskom delu pretrage, ne plaćenom. Jednostavno rečno, ako sadržaj stranice nije razumljiv pretraživaču on ne ume da ga plasira u svojim rezultatima. U ovu svrhu se koristi optimizacija sajta i ona je u modernom pristupu marketingu izuzetno važna kategorija.

optimizacija sajta

Na primer kada se napravi sajt, što podrazumeva i da se uradi optimizacija sajta i Gugl se upozna sa njim, taj sajt ide u „pesak“ i tu će se nalaziti onoliko vremena koliko Guglov algoritam odredi, najduže do dve godine, minimalno šest meseci. U tom periodu se neće videti rezultati rada SEO menadžemnta direktno, ali su neophodni i da bi se skratilo vreme provedeno u pesku i da bi se nakon „odrastanja“ i izlaženja iz peska ugrabila što bolja pozicija. Deo algoritma koji nije tajna jeste starost sajta, odnosno „tradicionalni element“ kako mi to zovemo. Drugim rečima sajtovi koji postoje duže od Vašeg imaju prednost koja nije nedostižna, ali je potrebno neko neodređeno vreme, a vreme opet znači novac. Koliko para, toliko i muzike. Međutim dobro urađena optimizacija sajta za pretraživače može uštedeti i vreme i novac.

Pojam

SERP


SERP je izgled stranice pretraživača nakon zadatog upita. Na ovoj stranici rezultata se nalaze kako organski tako i plaćeni razultati pretrage. Na organske utiče SEO, na plaćene novac koji ulažete po kliku i zadatom terminu. Što više para bolja pozicija, pa ko plati najviše. Zašto je onda uopšte organska pretraga bitna kada se može kupiti pozicija u plaćenom delu SERP-a? Zato što će Vam kliktati i konkurencija na plaćene oglase i tako Vam utrošiti ulog čime ćete brzo otići sa stranice rezultata posebno ako plaćate visoko po kliku. S druge strane onaj ko pretražuje takođe zna da vrednost informacije sponzorisanih rezutata obično nije ni prava ni adekvatna onome što se traži. Otuda je značajno biti na prvoj strani organske pretrage i tu pomaže optimizacija sajta odnosno SEO kada se sagleda šira slika.

Google

Biti broj jedan


Biti broj jedan u pretragama je san mnogih, a opet jedini ko odlučuje o tom plasmanu jeste algoritam pretraživača. Iz tog razloga ovaj algoritam je večna tajna i ko god Vam kaže kako zna način i poznaje šeme i šablone, može to da sredi ne govori istinu već lukavo trguje. Niko ne zna za šta tačno Google, Bing ili Yahoo udaraju penale svi samo naslućuju i u najboljem slučaju se pozivaju na ono što su čuli na konferencijama za štampu od predstavnika ovih kompanija. Na mnogo mesta ćete naići na rečenicu ``Be number 1 on Google, Bing, Yahoo...`` i primetićete da Vam nude sijaset različitih alatki, u CMS okruženju to su obično dodaci(plugin) osnovnoj skripti. Svi garantuju kako će njihova alatka dovesti do maksimalnog učinka, a dovoljno je da pogledate njihvu vlastitu poziciju ili poziciju te alatke u pretraživačima i biće Vam jasno da je trka u toku, da to prvo mesto nije zagarantovano i da niko ne zna pravu formulu. I ne može je ni znati jer ona se menja u tekućem vremenu kako bi pružila maksimalno tačne, validne i precizne rezultate na zatraženi upit. Dakle niko ne zna algoritam po kom Gugl vrši sortiranje i određuje poredak sajtova u pretrazi, već svi taj algoritem, njegov izgled i funkcije koje ga čine, samo nagađaju. Ujedno ovaj algoritam je i jedna od najstrože čuvanih tajni na svetu. Postoje samo poneke smernice koje na konferencijama za štampu povremeno iznesu predstavnici Gugla.

Međutim kao što možete videti u dole priloženom videu prvo mesto u pretragama nije nedostižno i može se ostvariti i za više različitih termina po jednom sajtu. Naravno čim govorimo o više od jednog termina ta stvar više ne zavisi samo od sajta koji se obrađuje već i od ostalih učesnika u SEO utakmici, šta su i koliko uložili u sopstveni plasman.

U načelu optimizacija sajta se radi za jedan termin ili prema jednom terminu, a mogu se zahvatiti i sporedni termini s tim da kod njih ne može biti garancije da će postići neki izuzetan plasman. Opet kao što vidite u donjem primeru sve je moguće ako se poznaje svoj posao i ako se neprekidno radi na sajtu. Upravo je tu i jedna od bitnih stvari, a to je da SEO mora da se radi konstantno i da ne može da se sajt preko noći nabilduje i vine u visine. Pored stručnosti i znanja, potrebno je vreme koje košta. Onog trenutka kada prestane Vaše ulaganje u SEO najčešće sledi pad pozicije osim ako ste jedini koji je ulagao na tom mestu ili ko je obradio taj termin, odnosno ako ostali ne rade ništa po pitanju svojih pozicija.

Pogledajte u priloženom videu rezultat dugotrajnog rada u oblasti SEO menadžmenta i sami zaključite koliko je značajna optimizacija sajta.

YouTube player
Algoritam

Proces rada svakog pretraživača


Svi pretraživači imaju svoj glavni algoritam na osnovu koga funkcionišu, ali suština njihovog rada se može sagledati u četiri standardna koraka: popisivanje, renderovanje, indeksiranje i rangiranje. Prva tri koraka pokriva thenička optimizacija sajta, dok poslednji korak obuhvataju optimizacija sadržaja sajta i optimizacija sajta van samog sajta, njegove lokacije. Međutim nas zanima najviše poslednji korak, odnosno njegov rezultat i to je razlog zašto koristimo SEO odnsono optimizaciju sajta posmatrano iz mikro perspektive.

1
Popisivanje (Crawling)
x

Pretraživači svojim tehnikama vrše popisivanje sadržaja na Internetu putem popisivača - crawler-a. Zadatak SEO menadžera je da omogući pravilno i potpuno popisivanje samo vrednih, značajnih informacija.

2
Renderovanje
x

Pretraživač primenjuje tehniku renderovanja kako bi otkrio izgled onoga što je popisano. Ovaj korak zna napraviti mnogobrojne greške i menadžerima prijvljivati nepotojeće probleme.

3
Ineksiranje
x

Nakon što je renderovanjem dobio izgled onoga što je popisao pretraživač odlučuje da li će tu stranicu i taj element, objekat ineksirati u svojoj bazi ili će ga preskočiti zaključivajući da je nebitan.

4
Rangiranje
x

Na kraju dolazi najsloženiji korak u radu pretraživača. Analitičkim tehnikama putem svojih algoritama koji su najstroža tajna, mora utvrditi redosled popisanih stranica prema kome će kasnije prikazivati rezultate u SERP.

optimizacija sajta

Podela


Podela optimizacije sajta na delove ili grupe nema neku posebnu važnost u praktičnoj primeni. Jednostavno ako želite uspeh, maksimalan rezultat, morate imati harmoniju kroz sva tri segmenta. Ova podela se odnosi više na teoretski deo, odnosno učenje ili shvatanje optimizacije sajta. Ovde je prikazana ili izvršena upravo da bi skrenula pažnju na složenost i značaj SEO, odnosno mi smo je donekle iskoristili u formiranju sopstvene ponude paketa.

Tehnička optimizacija

Optimizacija koja se odnosi na tehničke karakteristike, tačnije elemente same veb stranice. Osnovna optimizacija sajta koja uopšte omogućava da sajt pre svega bude indeksiran u pretraživačima. Loše urađeni tehnički elementi dovode do lošeg plasmana. Greška u ovom domenu može rezultovati time da pretraživač odluči da ne indeksira stranicu i time ona neće biti vidljiva u rezultatima pretraga, a samim time ni dostupna potencijalnim posetiocima.

Optimizacija tehničkih elemenata sajta, odnosno stranice podrazumeva jednu osnovnu stvar: učiniti sajt lakim za popisivanje ili popisljivim.
Elemeti su brojni i različiti, ali najbitnija stvar jeste da je sve živo i da je njihov značaj promenljiv kroz vreme, a o njemu opet odlučuje sam pretraživač svojim algoritmom. Opet neki elementi su ustaljeni kao što je bezbednost na samom sajtu ili pogodnost sajta za čitanje na mobilnim uređajima. S druge strane najvažniji zadata tehničke optimizacije sajta jeste učiniti sve elemente stranice čitljivim i pre svega vidljivim za pretraživače.

Optimizacija sadržaja

Optimizacija sajta koja se odnosi na samu sadržinu veb stranice. Cilj je uskladiti sadržaj sa tehničkim karateristikama koje su definisane u prethodnom koraku. Harmonija između ove dve optimizacije je od ključnog značaja za pretraživače.
Sadržina sajta se prilagođava dvema ciljnim grupama: posetiocima i pretraživačima. Svakoj od grupa na svoj način, ljudima jasnim i interesantnim prikazom sadržine, dok pretraživačima preciznim kodom.

Optimizaciju sadržaja upravo možete razumeti kroz ove tri ploče. Njihov sadržaj mora biti jednak po količini teksta kako bi lepo izgledale u oku posetioca, a pretraživač mora jasno razumeti njihov sadržaj i celinu koju formiraju, odnosno izučiti njihov značaj, njihovu važnost. To i jeste suština SEO.
Optimizacija sadržine mora biti urađena bolje i pravilnije od konkurencije kako bi se sajt prikazao na boljoj poziciji u SERP. Kompozicija i način sastavljanja su izuzetno važni, ali pretraživači vrednuju i jezičke elemente pravopis i gramatiku.

Spoljna optimizacija

Spoljna optimizacija sajta predstavlja praktično brendiranje kako same veb stranice tako i njenih elemenata odnosno sadržaja, bilo kao celine ili pojedinačnih elemenata. Tehnički ova optimizacija prilagođava sajt svetu koji ga okružuje. Sam cilj jeste promocija samog sajta, tačnije njegove sadržine. Spoljna optimizacija sajta obuhvata i neke druge tehnike koje su bliže marketingu ali i ``lukavstva`` i veštine prilagođene specifičnosti sadržine sajta.

Naizgled ovaj segment je teško shvatljiv, ali u suštini obično on odnese prevagu u utakmici ko će biti bliži vrhu ili prvi. S druge strane daleko je opširniji od prethodna dva time automatski i značajno složeniji.
Sami pretraživači u svojim algoritmina upravo izučavaju tehnike SEO menadžera, odnosno odgonetaju njihovo prisustvo i sam uticaj. Pozitivne stvari nagrađuju, negativne kažnjavaju, a balans između te dve kategorije donosi pravu stvar: uspeh. Sajt mora u svetu koji ga okružuje izgledati prirodno, pristupačno, primamljivo i optimizacija sajta u tome pomaže.

Optimizacija sajta

Cene SEO paketa


Našu uslugu optimizacija sajta smo podelili u tri paketa, tri celine kako bi smo približili klijentima suštinu ove oblasti. S druge strane svakako je bitna i mesečna cena, ali i količina elemenata koji se obrađuju. U svakom slučaju ko želi uspeh mora koristiti maksimalne mogućnosti koje pruža SEO, što podrazumeva Napredni paket mesečno i pre njega Osnovni jednokratno. Ukoliko osnova na kojoj se radi nije profesionalno i kvalitetno urađena, rezultati rada na višim nivoima bivaju jednostavno rečeno umanjeni. Ukratko ako knjiga nema naslov kako ćete je reklamirati? Prema autoru? Ali taj isti autor je napisao više knjiga, romana, pripovetki, poezije... Dakle lako je zaključiti da bez naslova nije moguće reklamirati knjigu na pravi, razumljiv način već se to može činiti samo njenim sadržajem, odnosno autorom. Tako je i ovde, Osnovni paket obuhvata tehničke elemente sajta i on je obavezan svima. Ukoliko mi izrađujemo sajt ovaj paket dolazi praktično gratis jer izrađujući kod mi odmah pravilno pakujemo sve tehničke elemente i iza toga osnovna optimizacija nije potrebna. Ukoliko je neko drugi autor sajta neophodna je optimizacija pre svega da bi taj sajt mogao da uđe u naš SEO sistem i prati naše algoritme. Odlično izrađen tehnički deo sajta već može prilično visoko rangirati sajt u pretragama.

Standardni paket je neki uobičajeni minimum u SEO programu, dok je Napredni paket optimalni SEO, onakav kakav donosi najbolje rezultate pod našom menadžerskom palicom. Bez obzira koji paket odaberete imajte u vidu da nikada ne otkrivamo ni svoj princip rada, ni svoje metode, učinak, tempo, niti bilo šta. Ili nam verujete ili idite odmah na drugo mesto. Činjenica je da se rezultati ne mogu videti sutradan, već tek za nekih do godinu dana jer kao što znate poziciju ne možete kupiti, morate je zaslužiti što se može postići samo velikim znanjem, marljivošću i upornošću. Slično, ukoliko prekinete saradnju, a niste angažovali nekog drugog menadžera očekujte pad svog sajta u pretragama, jer konkurencija nikada ne spava. Minuli rad ne znači mnogo jer utakmica za prvo mesto je stalno u toku i rad mora biti sveprisutan i konstantan, a intenzitet je mala tajna velikih majstora. Dodavanje novih stranica ili modula ne spada u SEO već se svrstava u izradu sajta i dodatno se naplaćuje
Na kraju, nikome ne polažemo račune, tipa meni je ovaj rekao da to nije dobro urađeno, ja vidim u ovoj alatki da taj skor nije dobar, meni se ovaj izgled ne sviđa… idite na drugo mesto i radite sa drugim ljudima. Niko ne zna algoritam, pa ni autori raznoraznih SEO alatki, ne znamo ga ni mi, već imamo svoj. Razlika je u tome što pretraživači naš ne poznaju, a sve te alatke vrlo dobro znaju. Uostalom i te alatke su nekako rangirane zar ne? Sve ne mogu biti prve, već je to samo jedna, a njena pozicija pre svega zavisi od treće oblasti koja koristi i tehnike marketinga. Odluka o angažmanu je Vaša, kao što je i rizik na Vama, a rizik se beše isplati?

Osnovni paket

po stranici

RSD 4000
jednokratno
  • Kontrola elemenata
  • HTTPS
  • Strukturni podaci
  • Uređivanje strukture
  • META tagovi
  • Prilagođavanje mobilnim
Kontakt
Standardni paket

po (pod)domenu

RSD 12000
mesečno
  • Guglov panel
  • Navigacija
  • 2 društvene mreže
  • multimedija
  • Interno povezivanje
  • SERP
Kontakt
Napredni paket

po (pod)domenu

RSD 24000
mesečno
  • Eksterni linkovi
  • Guglova analitika
  • Bing panel
  • Direktorijumi
  • Praćenje konkurencije
  • 4 društvene mreže
Kontakt

Napominjemo da je ovo sve osnovna ponuda, neki osnovni ili neophodni nivo SEO sajtovima standardne veličine. Na primer kod velikih portala su neophodni čitavi timovi SEO menadžera da bi valjano obavili posao, odnosno drugim rečima neophodna je velika količina sati rada na SEO. Ovde je to optimizovano i prema našem tržištu i prema standardima sajtova, tako da Standardni paket SEO obuhvata pet efektivnih sati rada u toku meseca, dok Napredni paket SEO obuhvata deset efektivnih sati. Ne očekujte da je neko pretplatom na paket angažovan u režimu 24/7 već da će odgovorii u roku od 24h na ispotavljeni zahtev.

SEO optimizacija sajta

Ukoliko postoje veće potrebe za optimizacijom sajta, spremni smo izaći u susret i dogovoriti sa Vama paket prilagođen Vašim potrebama uz cenu koju ćemo formirati na osnovu zahteva i trošova koje oni iziskuju. Ukoliko tražite baš izuzetno visoke nivoe, recimo upisivanja u skupe direktorijume taj trošak je dodatni i uvećaće će dodatno cenu. Mada često nailazimo na slučajeve gde su klijenti nasamareni od različitih prevaranata koji direktnom prodajom uspevaju da im uvale mesta u svojim bezvrednim direktorijumima što je samo bacanje novca, a ukoliko je taj direktorijum i negativno ocenjen kod Gugla što je prečest slučaj stvar postaje kontraproduktivna jer sajt biva ocenjen kao neko ko „grebe“ ka vrhu i onda sledi zapeskivanje još jedna od poslastica Gugla. I sami razmislite zašto je cena upisa u neke direktorijume i po neku hiljadu dolara i ujedno zašto svako bez obzira na novac koji nudi ne može ući u njih. Otprilike nešto slično tome što ne može svako imati svoju stranicu na Vikipediji.

Analiza

Zašto baš Gugl?


Gugl je najzastupljeniji u upotrebi kod korisnika, odnosno njegova prebogata baza korisnicima nudi sijaset različitih rezultata po zadatom upitu u pretrazi. To pruža sigurnost korisniku usluge da će pronaći ono što traži i gradi poverenje između pretraživača i korisnika. Udeo Gugla na tržištu ponude usluga pretraživanja je ogroman i Gugl je predominantan u tom pogledu. Otuda je bitno biti prisutan na Guglu jer preko 90% pretraga se vrši na njemu. Ako Vaš sajt nije indeksiran na Guglu nemate nikakvu šansu da budete pronađeni u njegovim pretragama što praktično znači da niste vidljivi i da ne postojite. Iz tog razloga je neophodno da uredite SEO na svom sajtu, deo koji obrađuje naš Osnovni paket SEO na svakoj stranici Vašeg sajta koja Vam je bitna. Bez ispravno formulisanih tehničkih elemenata ne možete očekivati naklonost Gugla niti neku povoljnu poziciju u pretragama prema zadatim upitima. Zato je optimizacija sajta više nego neophodna i ne treba štedeti na ulaganjima u nju.

Gugl pretraga pojmova

U donjoj ilustraciji možete videti koliko je Gugl dominantan u svetu i na domaćoj sceni u Srbiji. Jednostavno svi ga koriste, svima je ušao u život, u navike, u način korišćenja interneta i ne preostaje Vam ništa drugo nego da sarađujete sa Guglom kako bi najbrže ostvarili svoje ciljeve. Zato mu i optimizacija sajta posvećuje najviše pažnje i sve mu se prilagođava. Ostali pretraživači su jako malo zastupljeni i ne vredi ulagati novac u promociju na njima već ih pustiti da sami prate Gugl i konkurišu mu. Često se događa da su rezultati pretraga kod nekih pretraživača izuzetno stari, ponekad toliko da se porede i sa Google street view u nekim zabitima. To znači da ćete tamo videti i sajt koji više ne postoji, ali isto tako i biznise koji su se zatvorili. Ta stvar se može dogoditi i kod Gugla ali period u kome to traje je minimiziran. Ujedno to je i još jedna stvar zašto je SEO odnosno zašto je optimizacija sajta neophodna. Ukoliko dođe do neke nedostupnosti Vašeg sajta Gugl ga neće u nedogled držati  kao aktivnom u indeksu već će ga ukloniti, a time i Vas od kontakta sa klijentima. Iz tog razloga je neprekidno održavanje sajtova neophodno.

Svet

Google 91.58%
Bing 3.01%
Yandex 1.81%
Yahoo 1.24%
Baidu 1%
DuckDuckGo 0.58%
Ostali 0.78%

Srbija

Google 97.11%
Bing 1.76%
Svi ostali 1.13%
Optimizacija sajta

Aspekti


Cilj koji ima optimizacija sajta je sasvim jasan, to je prva pozicija u organskoj pretrazi na SERP-u. Ali postoji mnogo vidova kroz koje se optimizacija sajta, odnosno SEO ogleda. Pažljivim i preciznim planiranjem se utvrđuje strategija preko sadržine i precizno utvrđenih prioriteta kroz ključne reči. Sledi formiranje taktike, istraživanje raznoraznih alata koji će pomoći u ostvarenju odnosno praćenju svih parametara na koje se utiče. Parametri ukazuju na ključne tačke koje treba izdvojiti iz mnoštva drugih kojima obiluje proces optimizacije i zatim uz pomoć dobro pripremljene taktike snažno delovati na njih kako bi se u što kraćem vremenu ostvario maksimalni rezultat odnosno rast u okviru SERP-a. Na kraju se na osnovu SERP-a i svih prikupljenih izveštaja vrše stručne analize koje opet kao svoj rezultat daju ključni izveštaj koji je opet osnova za dalji proces planiranja. Time se i zatvara krug optimizacije sajta. Reč je o izuzetno složenom, dugotrajnom i napornom procesu koji iziskuje velika ulaganja i mnogo vremena, ali rezultati na kraju ne izostaju kao i zadovoljstvo postignutim ciljevima.

  • Sadržina sajta

  • Ključne reči

  • SEO Strategija

  • Istraživanje softvera

  • Mapa sajta

  • Bezbednost

  • Saobraćaj

  • Društvene mreže

  • Umrežavanje sajta

  • SERP

  • Stručne analize

  • Tumačenje izveštaja

Zaključak

SEO - optimizacija sajta


Dobro programiranje i pažljiv odabir sadržine sajta, uz stručno vođeni SEO rezultiraju prevagom u odnosu na konkurente u rezultatima pretraga kod svih postojećih pretraživača.

Još niste odlučili?

Ali želite biti Nº1


Naravno da je prva pozicija u pretragama dostižna, ali kao i u sportu ako ne trenrate svakodnevno nećete se održati u vrhu. Ostati u vrhu je teško ako i konkurencija ima adekvatan odgovor, ali vredi se boriti za šta je pre svega neophodno veliko znanje, a zatim i bogato iskustvo. Mi ih svakako imamo. Još jedna ilustracija je pred Vama sa ciljem da Vam pomogne u ispravnom donošenju odluke. Optimizacija sajta je neophodna da bi Vaš sajt ostao u vrhu pretraga. SERP i SEO menadžer posao prilagođavanja pretraživačima radi za Vas. Srećno.

1

Budite i Vi broj 1 na Guglu

1

Budite i Vi broj 1 na Guglu

1

Budite i Vi broj 1 na Guglu

Copyrights Čip Servis © 2016 Sva prava zadržana.